pátek 21. května 2010

Plusy a mínusy

Jak jsem již psal, v předchozích článcích z diety jsem měl obavu. Většina laiků dietu okamžitě odsoudí a ještě nezapomene zdůraznit, že si totálně zničíte zdraví. Paradoxem je, že díky rafinovanému cukru si ho miliony lidí ničí permanentně. Také jsem si nedokázal představit, že prvních 14 dní nebudu jíst ovoce a zeleninu jen v podobě zelených listů. Zároveň jsem musel vynechat i "dobré" sacharidy, jako celozrnné pečivo. A pokud se ještě živíte masem, sýry a vejci chápete, že mé obavy byly docela velké.
Proto doktor Atkins ve své knize doporučuje potravinové doplňky. Takže jsem poslechl a zakoupil

  • širokospektrové vitamíny (Centrum),
  • rybí tuk v kapslích
  • lecitin
  • ještě můžete třeba karnitin, chrom a glutamin

Tím jsem se uchlácholil a pro jistotu ještě koupil testovací proužky na moč (PENTAPHAN , ale stačí Vám i DIAPHAN) a každé ráno kontroloval, zda mé ledviny nejsou přetěžovány převážně bílkovinovou stravou. Nebyly.
Prvních 14 dní zaváděcí fáze jsem tedy jedl vitamíny + doplňky a kontroloval moč a zároveň si potvrzoval, že vylučuji ketolátky. Tento stav ketóza - je pro low-carb dietu typický. Tělo nemá cukr a začne tedy spalovat tuky. Při kontrole moči se papírek zbarví do fialova, což je účel.
Jediné problémy, které se dostavily byla zácpa a acetonový zápach z úst. Tyto problémy jsem měl nastudované z knih a tak mne nepřekvapily. Začal jsem více pít a přidal zeleninu, a bylo po zácpě. Samozřejmě můžete řešit zácpu šetrnými přírodními léky. Jiné negativa při této dietě jsem nezjistil.
Ovšem pozitiva jsem zjistil okamžitě:
  • neměl jsem hlad
  • neměl jsem odpolední nebo večerní jídelní stavy žranosti
  • neměl jsem chuť na sladké
  • cítil jsem se dobře
  • jídlo mi chutnalo
  • a hlavně jsem hubnul!
Další změnou bylo, že jsem si začal připravovat jídla do práce a začal chodit pěšky, kam se dalo. prostě i při této dietě to nějaký pohyb chce.

V současnosti držím dietu 6 týdnů a udržuji se lehce v ketóze (někdy ne) a přidávám do stravy sacharidy. Má váha klesla z 84,6 kg na 78,1 kg což je úbytek 6,5 kg. Cílem je zhubnout na 72 kg, což by se mělo v příštím období zdařit.

Žádné komentáře:

Okomentovat